6 rzeczy do zaktualizowania na Twojej stronie internetowej na początku nowego roku

  • przez

Gdziekolwiek spojrzysz w social media roi się od postów motywacyjnych, podsumowań minionego roku, planów i celi.

Ale zanim zagłębisz się w planowanie Nowego Roku, ważne jest, aby upewnić się, czy Twoja witryna internetowa jest aktualna. Dlatego w tym poście przedstawiam Ci, 6 rzeczy do zaktualizowania na Twojej stronie www na początku roku.

Jedziemy!

1. Informacje na stronie

Domyślam się, że pisanie zupełnie nowych treści na swoją stronę, może przyprawić Cię o ból głowy. Dlatego nie będę Cię do tego nawet namawiać. Warto jednak usiąść na spokojnie z kubkiem kawy i krok po kroku przejrzeć ścieżkę klienta.

Kiedy ostatni raz zmieniłaś/eś swój nagłówek na stronie? Czy nadal hasło przewodnie jest zgodne z Tobą i Twoją ofertą?

Czy nadal oferujesz te same usługi? Czy może zmieniło się coś w ostatnim roku? Kiedy ostatni raz aktualizowałaś artykuły blogowe? A może warto przeczytać opis o sobie i dokonać w nim zmian? Treści na stronie są bardzo ważne i warto do nich zasiadać raz w roku w celu aktualizacji.

2. Strona kontaktowa + linki do mediów społecznościowych

Po przejściu przez najtrudniejszy punkt, nadszedł czas, aby spojrzeć na stronę kontaktową i linki do mediów społecznościowych. Jest to dość proste i nie powinno zająć ci dużo czasu.

Przede wszystkim spójrz na swoją zakładkę Kontakt i upewnij się, że nadal działa. Czy masz tam formularz? Czy zgłoszenia trafiają na właściwy adres e-mail? Zdecydowanie nie chcesz wchodzić w nowy rok i nie otrzymywać e-maili za pośrednictwem swojej witryny.

Jeśli masz adres e-mail, godziny pracy lub dostępność w zakładce Kontakt, upewnij się, że są one również aktualne. Jest to jedno z pierwszych miejsc, do których ktoś będzie szukał, jeśli chce współpracować lub zatrudnić Cię, dlatego ważne jest, aby te informacje były aktualne.

Podczas sprawdzania adresu e-mail upewnij się, że link do wiadomości e-mail i inne linki do mediów społecznościowych działają na tej stronie i w każdej innej lokalizacji w Twojej witrynie.

Wielokrotnie spotykałam się z niedziałającymi linkami do social media, tylko dlatego, że osoba w ciągu roku zmieniła nazwę swojego profilu, niestety zapomniała o tym, że ścieżka URL również się zmienia i należy te zmiany również nanieść na własnej witrynie. To bardzo frustrujące, zwłaszcza, gdy jest to ktoś, z kim bardzo chciałabym się skontaktować.

Jeśli nie zaktualizujesz niczego innego, o czym wspominam w tym poście, przynajmniej upewnij się, że linki do mediów społecznościowych działają.

3. Nowe freebie do pobrania

Poświęć kilka minut, aby upewnić się, że Twój prezent do pobrania jest odpowiedni i działa tak, jak powinien, zanim zaczniesz pracować nad rozwojem listy e-mailowej w przyszłym roku.

Upewnij się, że Twoja zgoda na freebie odnosi się do Twoich usług / produktów. Sprawdź dokładnie, czy właściwy link jest wysyłany do nowych subskrybentów, czy subskrybenci są oznaczani lub segmentowani w taki sposób, w jaki chcesz.

Jeśli Twój prezent do pobrania nie konwertuje już, dodaj trochę czasu w kalendarzu w ciągu najbliższych kilku tygodni lub w ciągu pierwszych kilku miesięcy przyszłego roku, aby utworzyć nowy.

O tym jak stworzyć lead magnet czyli prezent do pobrania po zapisie, który zmieni Twojego subskrybenta w klienta pisałam tutaj.

4. Twoje usługi

Przeglądanie usług jest prawdopodobnie częścią planowania nowego roku, ale na wypadek, gdybyś o tym nie pomyślała, teraz jest świetny czas, aby zacząć myśleć o tym, co faktycznie oferujesz swoim klientom, i czy Twoja strona internetowa to pokazuję.

Najpierw spójrz na swoje paczki. Ile pakietów lub różnych usług oferujesz obecnie swoim odbiorcom? Czy musisz je zmniejszyć? Restrukturyzacji? Ponownie, mogą to być rzeczy, które mieszczą się w twoim dużym rocznym planowaniu, ponieważ są ważne, aby pomyśleć o nich, zanim zaczniesz pracować nad rozwojem swojej firmy.

Jeśli w ogóle nie aktualizujesz swoich usług, zajrzyj na swoją stronę internetową i upewnij się, że Twoje stawki i dostępność są dokładne.

Nowy rok to popularny czas na podniesienie stawek, więc jeśli planujesz to zrobić teraz, może to być świetny czas, aby przejść dalej i zaktualizować ceny na swojej stronie internetowej lub dodać zadanie do listy rzeczy do zrobienia na jakiś czas w styczniu, aby je zaktualizować.

Następnie upewnij się, że Twoja dostępność jest odpowiednia. Jak daleko obecnie rezerwujesz projekty? Czy bierzesz urlop, który musisz uwzględnić w swoim harmonogramie? Oszczędź sobie kłopotów z zawracaniem ludzi lub presją podejmowania pracy, na którą nie masz czasu, aktualizując swoją dostępność już teraz.

Tu możesz zobaczyć jak wygląda moja zakładka z ofertą na usługi techniczne lub projekty stron www.

5. Portfolio i referencje

Jednym z najczęstszych miejsc na stronach internetowych, o których można zapomnieć, są sekcje portfolio i referencje.

Niezależnie od rodzaju pracy, którą wykonujesz, prawdopodobnie masz pracę do pochwalenia się lub przynajmniej referencje od zadowolonych klientów, którymi możesz się pochwalić.

Jednak tak wiele osób nie poświęca czasu na aktualizację tych sekcji na swojej stronie.

Jeśli jesteś projektantem i nie aktualizowałaś swojego portfolio w ciągu 6 miesięcy, zastanów się, co to mówi ludziom, którzy myślą o zatrudnieniu Ciebie. W ciągu 6 miesięcy rozwijasz się jako projektant, Twój styl może się zmieniać, być może stworzyłeś jeden z najlepszych projektów w historii. Pozostawienie tego typu aktualizacji poza portfelem może w rzeczywistości powstrzymać Cię przed rezerwacją nowych projektów.

Referencje działają w ten sam sposób, zwłaszcza jeśli nie tworzysz pracy wizualnej dla swoich klientów. Poproś swoich byłych lub obecnych klientów o rekomendaję. Masz z tym problem? Boisz się? Polecam Ci bardzo dobry ebook Bartka Popiela – “Potęga Rekomendacji”. Dzięki temu ebookowi, przestałam się prosić o opinie po zakończonych współpracach i mam ich już naprawdę sporo w swoim portfolio.

SZYBKI TIP: Jeśli zdobędziesz nową opinie lub pracę do portfolio, pokaż ją w swoich social media. To fantastyczny dowód słuszności, że to co robisz jest świetne!!

6. WordPress, motywy i wtyczki

Na koniec, ale z pewnością nie mniej ważne, nadszedł czas, aby przyjrzeć się narzędziom, na których działa Twoja witryna. Boli mnie serce, gdy myślę o tym, jak wiele osób całkowicie zaniedbuje swoją stronę internetową miesiąc po miesiącu, narażając swoją ciężką pracę na ryzyko zhakowania i całkowitej utraty.

Jeśli nie aktualizowałaś swojej witryny, motywu lub wtyczek, bardzo ważne jest, aby poświęcić trochę czasu w ciągu najbliższych kilku tygodni, aby zaktualizować te rzeczy.

Zacznij od zainstalowania wtyczki do tworzenia kopii zapasowych i uruchom kopię zapasową swojej witryny na wypadek, gdyby coś poszło nie tak. Następnie zacznij aktualizować jedną rzecz, krok po kroku.

Nie masz czasu na regularne aktualizację? Możesz skorzystać z mojego wsparcia. Skontaktuj się ze mną i ustalimy opiekę techniczną nad Twoją witryną.

Podsumowanie

Wiem, że początek roku jest bardzo intensywny. Masz masę energii na nowe projekty, chcesz tworzyć, sprzedawać, ale jeśli Twoja witryna nie będzie aktualna i dobrze zaprojektowana to potencjalny klient zgubi się.

Jeśli jednak nie masz czasu na wszystkie te czynności, mogę Ci w tym pomóc przeprowadzając Audyt Twojej strony.

Jak taki audyt wygląda? Spotykamy się na 30 minutową rozmowę, w której opowiadasz mi o swoim biznesie oraz pokazujesz aktualną witrynę internetową. W ciągu 2 tygodni wysyłam Ci podsumowanie, co należy poprawić na stronie oraz dokonuje aktualizacji wtyczek, motywu i WP.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.