Przejdź do treści

Jak zaprojektować własną stronę internetową

jak zrobić stronę internetową_wirtualna asystentka

W poprzednim wpisie podpowiadałam, w jaki sposób wirtualna asystentka może pomóc biznesowi stacjonarnemu uzyskać tzw. efekt wow już w pierwszym etapie zetknięcia się klienta z firmą w internecie. Była to m.in. dobrze skonstruowana strona internetowa. Chciałabym dzisiaj bliżej pokazać ci, jakie elementy powinny zostać zawarte, tak aby strona internetowa od samego początku przyciągała.

Postaw na autentyczność.

Na wielu portalach społecznościowych fachowcy podkreślają, by strona była skuteczna, musisz skupiać się na tekstach pod kątem pozycjonowania, umieszczać wszędzie gdzie się da CTA (call to action-wezwanie do działania) i…pisać jak najwięcej o sobie i swojej ofercie. Tymczasem najważniejszym krokiem wg. mnie jest nawiązanie więzi z Twoim odbiorcą. Odpowiedź sobie na podstawowe pytania:

  • Jaki cel chcesz osiągnąć? – statystyki mówią, że do przykucia uwagi odbiorca potrzebuje 15 sekund. Tyle masz czasu, aby zaczarować swojego potencjalnego klienta. Zastanów się, jaki jest cel Twojej strony? Co Twój odbiorca ma wykonać? Chcesz, aby przeczytał artykuł na blogu? Skorzystał z twojej usługi? Pobrał prezent za zapis na newsletter? Musisz wiedzieć, w jakim kierunku te działania mają iść.
  • Czego dotyczy Twoja strona? – opowiedz odbiorcy, co robisz i jak to robisz. Skup się na prostych przekazach. Ja np. “Uwalniam czas” A Ty jaką masz super moc? Pamiętaj, że masz kilka sekund na zainteresowanie odbiorcy.
  • Co możesz mi zaoferować? – na stronie internetowej musisz maksymalnie skupić się na potrzebach swojego odbiorcy. Postaw od samego początku na korzyści, jakie otrzyma osoba odwiedzająca stronę. Twój odbiorca to Twój bohater i to on gra tu najważniejszą rolę.

Wykonaj projekt wizualny strony internetowej.

Bardzo ważną kwestią i niestety dość często nieprzemyślaną jest rozrysowanie sobie na kartce papieru projektu wizualnego strony. Zastanów się co chcesz, aby znalazło się na głównej stronie. Jaki jest jej główny przekaz. Pamiętaj o pytaniach, które zadałam wyżej. Rozłóż to wszystko na poszczególne sekcje. Jak np. na zdjęciu poniżej.

  • Baner – w moim odczuciu to ten moment gdzie odbiorca zatrzymuje się na chwilę. Kiedy budujesz markę osobistą, dobrze jest, aby na banerze widniała Twoja twarz. Wybierz ciekawe zdjęcie ukazujące Ciebie jako eksperta w danej dziedzinie. Nie musisz widnieć na całym banerze. Wystarczy, że sekcje podzielisz na pół. Po jednej stronie będzie krótka zapowiedź, kim jesteś, po drugiej Twoje zdjęcie.
  • Nie bój się pustej przestrzeni -kiedy wiesz już jakie informacje mają znaleźć się na głównej stronie, poukładaj je w taki sposób, aby nie “ściskały się”. Pusta przestrzeń między sekcjami jest przyjemna w odbiorze. Czytelnik nie męczy się tak i ma chwile na odetchnięcie.
  • Kolory marki – Zastanów się nad kolorami marki oraz fontami-zastanów się, z jakie kolory mają reprezentować Twoją markę. Wybierz 3 kolory i trzymaj się ich. Wykorzystując je w grafikach w mediach społecznościowych stajesz się bardziej rozpoznawalny. Spójna identyfikacja wizualna jest istotna. Brakuje ci pomysłu? Stwórz sobie swój własny tzw. moodboard ( zbiór obrazów, tekstów, materiałów, przedmiotów, zdjęć, próbek kolorów, wszystkiego co może oddać pewien klimat dotyczący zagadnienia, które opracowujemy). Możesz do tego użyć np. pinterestu. To jest potężna kopalnia inspiracji.

Opracuj kontent.

  • Stwórz hasło przewodnie – hasło powinno być krótkie i proste w odbiorze. Przede wszystkim postaw na jasny i zwięzły komunikat. Jak je stworzyć? Zadaj sobie 3 proste pytania: “ czego strona dotyczy” “ do kogo kieruje swoją stronę” “ jaką korzyść odbiorca otrzyma”.
  • Logo – możesz zlecić grafikowi lub stworzyć osobiście w darmowym programie typu Canva. Wiedz, że na logo robione w canvie nie masz praw autorskich, dlatego czasami warto postawić na prosty napis firmy, napisany ładnym fontem z lekkim ozdobnikiem.
  • Tekst o mnie – To jest Twoja sekcja. Wprowadź odbiorcę w Twoją historię. Co się takiego wydarzyło, że jesteś tu, gdzie jesteś. Jakie problemy napotkałeś po drodze i jak udało ci się wyjść z nich. Tutaj jest miejsce na pokazanie siebie. Siebie jako osoby autentycznej. Ludzie lubią czytać i wczuwać się w swojego bohatera. Daj się ponieść i napisz od serca. Ta sekcja to miejsce na pokazanie emocji. Wykorzystaj to.
  • Opinie – rekomendacje są bardzo istotne. To dzięki nim budujesz wizerunek eksperta. Poproś swoich byłych klientów o wystawienie opinii. Zadbaj, by treść była merytoryczna i wskazywała na problem, jaki udało ci się rozwiązać.

Załóż bloga.

Wyznaję zasadę albo piszesz bloga, albo tego w ogóle nie rób, jeżeli nie zamierzasz dokonywać aktualizacji. Blog to naprawdę świetne miejsce na budowanie pozycji eksperta w swojej dziedzinie. Warto wybierać tematy do artykułów takie, które nawiązują do Twojego modelu biznesu i pokazują, w jaki sposób Twój odbiorca może np. rozwiązać swój problem. Ustaw sobie cel regularnego pisania. Jeżeli nie masz na to czasu, zawsze możesz to pod zlecić komuś.

Dodaj portfolio.

Jeżeli Twoja praca opiera się na realizowaniu pewnych projektów, stwórz zakładkę na stronie ze swoimi pracami. To bardzo dobre miejsce, aby odbiorca zobaczył, w jaki sposób pracujesz.

Podsumowując.

Stworzenie strony, która przyciągnie to nielada wyzwanie. Musisz uwzlgędnić wiele czynników, które pomogą ci w osiągnięciu celu. Tworząc ją nie myśl tylko o swoich potrzebach, spróbuj wczuć się w swojego odbiorcę.

Jeżeli myślisz o założeniu lub odświeżeniu obecnej strony i nie masz czasu na wykonanie jej samodzielnie, możesz to zadanie oddelegować właśnie mnie. Skontaktuj się ze mną: kontakt@agamalecka.pl


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *