W jaki sposób Wirtualna Asystentka może pomóc ci uzyskać tzw. efekt WOW? - Aga Małecka
wsparcie wirtualnej asystentki w turystyce

W jaki sposób Wirtualna Asystentka może pomóc ci uzyskać tzw. efekt WOW?

Artykuł ten powstał na podstawie przeprowadzonych badań przeze mnie na temat ilości sprzedawanych usług w branży turystycznej prowadzonej przez małe lokalne agroturystyki.

Kiedy prowadzisz biznes stacjonarny, który w jakimś stopniu opiera się na działaniach w internecie, Twój potencjalny klient rozpoczyna ścieżkę zakupu właśnie tutaj.
To jest ten moment, gdzie już teraz musisz go zainteresować i zachęcić do tego, aby przeszedł kolejne kroki i zbliżył się do zakupu lub skorzystania z Twojej usługi.

Podam ci przykład.

Janek zastanawia się właśnie nad urlopem. Znajomy mu podpowiedział, że rok temu był w super agroturystyce i koniecznie musi tam pojechać. Co robi Janek? Sprawdza obiektinternecie.

Wykonuje typowy research. Wchodzi na stronę www tego miejsca, sprawdza czy mają fanpage, szuka opinii…i tutaj zatrzymajmy się na chwilę.

Dla Janka opinia kolegi nie wystarcza. Dlatego jako właściciel obiektu musisz zastanowić się czy Twoja obecna strona www przyciąga uwagę? Kiedy ostatnio ją aktualizowałeś? Dodałeś nowe zdjęcia, treści. Dlaczego Janek ma skorzystać z tej oferty? Czym Twoje miejsce wyróżnia się na tle konkurencji?

Przyciągająca strona www.

Jeżeli Twoja strona www nie jest ciekawa, nie zachęca do przyjazdu i nie jest responsywna to musisz wiedzieć, że Janek nie skorzysta raczej z Twojej oferty. W tych czasach kupujemy oczami. Jeżeli nie możemy czegoś dotknąć, poczuć, posmakować, to musimy stworzyć aurę tego w sieci. Same opinie już niestety nie wystarczają. Swój pierwszy efekt wow uzyskasz właśnie dzięki pięknej stronie, która zachęci i zaciekawi odbiorcę do przyjazdu.

Jak wirtualna asystentka może ci pomóc?

Wirtualna Asystentka może zaprojektować dla Ciebie responsywną przejrzystą stronę www, z przyciągającymi opisami i ofertą, która będzie zachęcać do przyjazdu. Zaproponuje kalendarz do rezerwacji, zajmie się bieżącymi aktualizacjami strony.

Idźmy dalej. Załóżmy, że strona była ciekawa, Janek spędził na niej kilka minut, przeglądając ofertę i chcę przejść do kolejnego etapu, czyli…

Kontakt telefoniczny lub mailowy.

Niestety. zainteresowany napisał maila i nie dostał odpowiedzi w ciągu 30 minut. Właśnie straciłeś potencjalnego klienta. Musisz wiedzieć, że ludzie oczekują szybkich odpowiedzi. Możesz mi teraz powiedzieć, że przecież szybciej jest złapać za telefon i zadzwonić. Ja ci odpowiem, że nie każdy lubi dzwonić. Bycie elastycznym i otwartym na swojego potencjalnego klienta to must have. Bardzo wielu właścicieli obiektów nie zawsze jest dostępnych na już pod telefonem czy mailem.

Janek już nie jest Twoim potencjalnym klientem. O ile strona go poruszyła i zdecydował się na kolejny krok, to właśnie zrezygnował, ponieważ nie uzyskał ekspresowej odpowiedzi.

Oprócz tego, że wirtualna asystentka zajmie się stworzeniem strony www to przejmie wirtualną recepcję. Rozmowy telefoniczne oraz pocztę e-mail możesz w szybki sposób przekierować do asystentki, która w określonych godzinach będzie dostępna. Warto również z WA przedyskutować temat prowadzenia kanałów w social media.

Podsumowanie.

Pokazałam ci właśnie, w jaki sposób Wirtualna Asystentka może pomóc ci uzyskać efekt WOW w sieci, kiedy prowadzisz biznes stacjonarny. Powyższy przykład sprawdza się nie tylko w turystyce, ale również w innych branżach usługowych. Dalszy etap, czyli przywitanie gości i pełna obsługa usługi zależy już tylko od Ciebie na miejscu.


Jeżeli nie masz czasu a chciałbyś zmienić design swojej strony www zawsze mogę wykonać to za Ciebie. Zajrzyj do mojego poprzedniego wpisu i przeanalizuj czy to już czas na oddelegowanie zadań właśnie wirtualnej asystentce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *