O tym dlaczego warto prowadzić newsletter, kiedy oferujesz produkty online pisałam już wcześniej. Jeżeli jeszcze nie czytałaś/eś to koniecznie zapoznaj się z linkiem: 5 powodów, dla których warto posiadać newsletter. A co w przypadku, kiedy nie do końca wiesz, o czym możesz pisać w swoich listach do czytelników? Przygotowałam mała podpowiedź, która może okazać się bardzo pomocna w planowaniu strategii mailingowej.
Maile rozwiązujące problemy
Twój newsletter będzie dużo chętniej czytany, jeżeli od samego początku postawisz na przekazywanie wiedzy. Zbierz najczęściej zadawane pytania, z jakimi borykają się Twój odbiorcy i zacznij pisać o nich w mailach. Jeżeli jesteś dietetykiem, to możesz dzielić się np. przepisami na szybkie i zdrowe śniadania. To na pewno okaże się bardzo pomocne w planowaniu posiłków.
Treści informacyjne
Nie każdy jest na bieżąco z informacjami, które dodajesz na swoje media społecznościowe. Warto swoich czytelników poinformować o nowych wpisach na blogu, podcaście, wywiadzie czy innej istotnej sprawie, która wydarzyła się w ostatnim czasie w Twoim biznesie.
Życie zza kulis
Ludzie którzy są związani z Twoją marką osobistą, są związani z Tobą. Warto czasami uchylić rąbek swojego prywatnego życia i podzielić się sprawami istotnymi. Może to Ty masz jakiś problem, a Twój czytelnik go rozwiążę? Nie wstydź się. Ludzie naprawdę lubią widzieć, że po drugiej stronie ekranu stoi człowiek.
Informacje odnoszące się do produktu/ usługi
Skoro zdecydowałaś/eś się na prowadzenie newslettera tzn. że w perspektywie czasu chcesz używać tego narzędzia do sprzedaży produktów czy usług lub już to robisz. Domyślam się, że stworzyłaś/ eś już interesujący produkt do pobrania w zamian za zapis. W kolejnych mailach możesz jeszcze bardziej i szerzej opowiadać o prezencie, który zaoferowałaś/eś odbiorcy. Mogą to być np. case study z opisem, jak ten produkt wpłynął na osobę, która go pobrała albo krótkie video, w którym opowiadasz o tym produkcie. Im więcej opowiadasz o swoich produktach i pokazujesz, jak on wpłynął na klienta, tym bardziej pokazujesz siebie w roli eksperta. I nie brzmi to jak wychwalanie się. Po prostu wiesz, że jesteś świetna/y w tym.
O zaciekawieniu newsletterem decyduje treść. Jeśli będzie ona atrakcyjna i ciekawa, to otrzymywane wiadomości będą chętnie otwierane.
O czym jeszcze pamiętać, wysyłając newsletter?
Pamiętaj, że dobre treści to nie wszystko. Dbaj o spersonalizowane maile. Zwracaj się do swojego czytelnika bezpośrednio po imieniu. Niech czuje, że mail wysłany do niego jest wyjątkowy. Dbaj o to, aby przyciski, które mają poruszyć Twojego odbiorcę do wykonania pewnego działania, były umieszczone w widocznym miejscu. I najważniejsze. Pisz regularnie. Tylko regularna korespondencja może przynieść zamierzone efekty. Nie wiesz w dalszym ciągu jak pisać dobre newslettery? Podglądaj swoją niszę. Patrz jak inni to robią i inspiruj się. Nie chodzi tutaj o zwykłe “kopiowanie”.
Podsumowanie
Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się przydatny dla Ciebie i już świta ci w głowie, w jakim kierunku może iść Twój newsletter. Potrzebujesz wsparcia? Napisz do mnie i wspólnie ustalmy plan działania dla Twojego newslettera.