5 powodów dla których warto posiadać Newsletter

Odnoszę wrażenie, że nie zdajemy sobie sprawy z mocy Newslettera. A przecież to dzięki niemu możemy budować zaufanie z naszym odbiorcą, przekazać istotne informacje, a nawet sprzedawać. Wyobraź sobie, że któregoś dnia Zuckerberg stwierdził, że zamyka interes Fejsbuka i przenosi się na Hawaje.. Co z Twoimi odbiorcami??

Czym jest newsletter.

Newsletter to inaczej list, który kierujesz do osoby, która dobrowolnie wyraziła chęć kontaktu z Tobą. Dzięki tej formie komunikacji masz możliwość informowania swoich subskrybentów o tym, co się właśnie u Ciebie dzieje, o promocjach, nowościach (jeżeli oferujesz produkty), przekazywaniu ciekawych informacji, którymi chcesz się podzielić ze swoim czytelnikiem.

W pracy z klientami często spotykam się ze zwrotem „ ale po co mi to, przecież mam facebook-a”. No tak, oczywiście. Jest Facebook, Instagram, Pinterest. Innym słowem kanałów do przekazywania informacji jest masa, pamiętaj tylko, że facebook to jeden wielki algorytm, nie zawsze wszystkie Twoje posty trafiają do Twojego odbiorcy tego samego dnia, lub w ogóle…

Poza tym…ja lubię newslettery. Nie. To nie oznacza, że zapisuje się do każdego, ale kiedy, obserwuje czyjeś poczynania to, mam wrażenie, że dzięki newsletterowi mam bliższe relacje z tą osobą. Baa…ostatnio dzięki temu dorwałam świetną zniżkę na kurs, na który czyhałam jakiś czas.

W tym wpisie przedstawię ci 5 powodów, dla których warto mieć newsletter.

1. Budowanie relacji i pozycji eksperta.

Budowanie relacji ze swoim odbiorcą jest bardzo istotne. W newsletterze możesz pozwolić sobie na bardziej prywatne relacje ze swoim odbiorcą. Zadbaj o  regularną wysyłkę wiadomości, chętnie dziel się ciekawostkami. Wyjdź naprzeciw czytelnikowi i zadawaj mu pytania, badaj potrzeby, odpowiadaj na zapytania. Jednym słowem daj się poznać.

2. Tworzenie marki na oczach widza

Pod tym kątem newsletter daje szerokie możliwości marketingowe. Tutaj możesz budować swoją markę na oczach czytelników od podstaw aż do  sprzedaży. Osobiście jestem zapisana do kilku osób, u których obserwuje jak rozkwita im biznes. To naprawdę przyjemne uczucie.

3. Sprzedaż i promocja produktów.

Jeżeli na co dzień zajmujesz się oferowaniem usług lub sprzedażą produktów-newsletter jest idealną formą informowania o swoich nowych produktach, ofertach, promocjach.
Pamiętaj jednak, że jeżeli z góry zakładasz, że newsletter będziesz traktować jedynie jako narzędzie do sprzedawania, to idziesz na pewną porażkę.

Ludzie nie lubią, kiedy im się tylko coś wciska. Statystki mówią, że dobrze przeprowadzona kampania e-mail marketingowa zwiększa sprzedaż o 40%.

4. Zwiększenie ruchu na Twojej stronie.

Lista e-mail może przyczynić się do zwiększenia ruchu na Twojej stronie a co za tym idzie wpłynąć na podskoczenie w wyszukiwarce google. Jeżeli na swojej stronie piszesz bloga lub właśnie przygotowałeś ciekawy produkt w prezencie za zapis, daj znać o tym w wielu miejscach. Dodatkowo wyślij newsletter informując czytelników o nowym wpisie, lub produkcie.

5. Świetne narzędzie do mierzenia.

Zaczynając od tego, że dzięki liście wiesz, ile osób jest zainteresowanych tym, co robisz – ilość otwarć, czytelników, kliknięć. Zaczynasz rozumieć, które tematy są bardziej interesujące – komentarze, odpowiedzi, kliknięcia. A od czasu do czasu możesz nawet pójść dalej i przeprowadzić szybki quiz czy ankietę. Przy większej bazie możesz też wysyłać różne maile do różnych grup (tak zwany A/B testing) i sprawdzać, co jest bardziej interesujące dla potencjalnych klientów.

Jak widzisz, podałam ci 5 powodów, dla których warto założyć listę mailingową.
Pamiętaj, że do pełnego sukcesu potrzebny jest dobry plan działania.
Jeżeli chciałbyś, a nie masz czasu na założenie newslettera, bardzo chętnie zajmę się tego typu sprawami jako Twoja Wirtualna Asystentka.

Skontaktuj się ze mną. kontakt@agamalecka.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *