Jak stworzyć lead magnet, który zmieni subskrybenta w klienta

  • przez
w tym artykule pokazuję jak stworzyć lead magnet, aby przyciągał

Zapewne wiesz, że gratisy są skutecznym sposobem na rozwój listy e-mailowej i pozyskiwanie potencjalnych klientów w Twoim biznesie. Jednak może być to dla Ciebie trudne, by dowiedzieć się, jaki lead magnet (prezent do pobrania) będzie dla Ciebie najlepszy.

Ten artykuł powie Ci wszystko, co musisz wiedzieć o tworzeniu prezentu za zapis inaczej freebie lub lead magnet i jak go używać, aby rozwijać swoją listę e-mailową! Oto kilka wskazówek dotyczących tworzenia najlepszego freebie:

Po pierwsze, co to jest lead magnet?

Freebie to produkt (lub usługa), którą rozdajesz za darmo i jest często określany jako magnes wiodący. Ideą tej strategii jest to, że gdy ludzie skorzystają z twojego freebie, będą bardziej skłonni do kupowania od Ciebie w przyszłości. Ludzie są zobowiązani do podania adresu e-mail, aby uzyskać dostęp do gratisu, co jest świetnym sposobem na zebranie listy chętnych potencjalnych klientów.

Na przykład moim lead magnetem jest checklista kampanii sprzedażowej. Dlaczego? Dlatego, że na co dzień zajmuję się wsparciem technicznym przy kursach online i tworząc swój zapis na newsletter zależało mi na tym, aby zebrać do swojej grupy osoby zainteresowane tym tematem, które mogą skorzystać z mojej usługi 1:1 lub gotowego rozwiązania, jakim są szablony stron sprzedażowych do Elementora.

checklista kampanii sprzedażowej.

Czy email marketing jest nadal skuteczny?

Tak! Pomimo tego, że media społecznościowe zajmują czołowe miejsce, jeśli chodzi o marketing, newsletter jest nadal doskonałym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów i budowanie lojalności wśród istniejących. Musisz tylko upewnić się, że Twój prezent za zapis jest wysokiej jakości i zapewnia wartość dla użytkownika, zanim poprosisz o jego adres e-mail.

Powodem, dla którego nadal jest to istotne, jest to, że treść staje się coraz krótsza, ale Twoi odbiorcy zawsze będą potrzebować sposobu na głębsze dotarcie do celu, aby rozwiązać swój problem. Jeśli już piszesz posty na blogu, tworzysz filmy na YouTube lub tworzysz treści w mediach społecznościowych, prawdopodobnie Twoi odbiorcy szukają łatwego sposobu, aby dowiedzieć się od Ciebie więcej. Dlatego wykorzystuj social media do ściągania ruchu na newsletter i pogłębiania tam relacji.

Idealnym przykładem jest moja klientka Basia, która oprócz aktywności w social media, w każdy poniedziałek piszę listy do swoich subskrybentów. Jej maile są wartościowe i pełne mięsnej wiedzy, dlatego otwieralność jej maili jest na poziomie 55% przy bazie ponad 7 tyś subskrybentów.

Przykłady lead magnetów, które możesz zrobić, aby rozwinąć swoją listę e-mailową

Gratisy to często proste pliki do pobrania, które są łatwe do wykonania. Może to być prosty plik PDF z kilkoma stronami treści, ebookiem, a nawet szablonem, z którego mogą korzystać Twoi odbiorcy.

Istnieje wiele form, które prezent za zapis może przybrać:

  • e-book
  • lista kontrolna
  • przewodnik
  • szablon
  • zdjęcie(a) stockowe
  • strona(e) dziennika
  • kod kuponu
  • rozdział ebooka
  • lekcje wideo
  • audio Lekcja
  • szablon w Canvie
  • szablon projektu np. z Asany lub Trello do zaimportowania
  • quiz
  • itd

Jaki powinien być Twój prezent za zapis, aby konwertował?

Największą przeszkodą, z jaką borykają się twórcy treści, nie jest zazwyczaj forma, jaką przyjmą ich treści, ale to, co zaoferować jako gratis. Pierwszym krokiem do określenia, jaki byłby twój najlepszy freebie, aby rozwinąć listę e-mailową, jest wiedza o tym, czego potrzebują Twoi odbiorcy. Musisz też wiedzieć, czego chcą i jak tego chcą.

Aby to zrobić, musisz zadać sobie kilka pytań:

  • Z czym zmagają się moi odbiorcy?
  • Jakiego rodzaju informacje są cenne dla moich odbiorców?
  • Czego teraz potrzebują?
  • Jakie są obecnie najgorętsze tematy w mojej niszy?
  • Czym moi odbiorcy mogą podzielić się z innymi po przeczytaniu?

Odpowiadając na te pytania i sprawdzając, jakie mogą być ich odpowiedzi, możesz określić, które oferty będą dla nich najbardziej atrakcyjne.

  • Kiedy odwiedzający ląduje na Twojej stronie, czego szuka?
  • Dlaczego tam są?
  • W czym potrzebują pomocy?
  • Jaki jest ich cel w przyjściu na Twoją stronę i interakcji z Tobą i jak możesz pomóc im go osiągnąć?

Te pytania mogą pomóc Ci poprowadzić Cię we właściwym kierunku w kierunku zwycięskiego pomysłu na lead magnet!

Im prościej tym łatwiej…

Ułatw im to. Im łatwiej jest korzystać z prezentu, który oferujesz, tym bardziej prawdopodobne jest, że ludzie go faktycznie użyją. Chcesz, aby było to dla nich tak proste i natychmiastowe do wdrożenia, jak to tylko możliwe. Twoja oferta powinna być czymś, z czego mogą łatwo korzystać i cieszyć się. Powinno to być coś, co nie wymaga dużo pracy z ich strony, ale natychmiastowo rozwiązuje ich problem w danym momencie. Jeśli korzystanie z darmowego gratisu wymaga zbyt wiele wysiłku, prawdopodobnie nie będą chcieli z tego skorzystać – a zatem nie przekształcą się w subskrybenta.

Co zaoferować jako lead magnet, który ma prowadzić do sprzedaży?

Na przykład, jeśli Twoja płatna oferta jest kursem wideo, to magnesem wiodącym może być próbna lekcja wideo lub, jeśli Twój płatny produkt jest zestawem 30 szablonów w Canvie, to prezentem może być jeden z tych szablonów.

Kiedy próbujesz dowiedzieć się, jak powinien wyglądać twój freebie, zadaj sobie następujące pytania:

  • Jaka jest najważniejsza korzyść z mojej płatnej oferty?
  • Jaki jest najprostszy sposób, w jaki mógłbym oddać tę korzyść za darmo?

Jakie rodzaje gratisów są dostępne w twojej niszy i jak możesz to zrobić lepiej?

Możesz także zastanowić się, co możesz zrobić dla swoich odbiorców, czego nikt inny nie robi. Załóżmy, że jesteś trenerem personalnym. Wielu innych trenerów, takich jak Ty, rozdaje bezpłatne próbki swoich planów treningowych. Jednym z nich jest zadanie sobie pytania, jak możesz to zrobić lepiej?

Co by było, gdybyś zamiast po prostu wysyłać przykładowe plany treningowe, dorzucił/a również przykładowe przepisu na posiłki potreningowe? A jako ostatnią stronę Twojego PDF-a dodać metamorfozy swoich klientów i zaprosić do współpracy? Tego typu pomysły pomogą Ci się wyróżnić.

Jeśli masz problem z podjęciem decyzji, jaki prezent za zapis stworzyć, wypróbuj ankietę w mediach społecznościowych, aby zobaczyć, który z nich otrzyma więcej głosów.

Jeśli nadal nie masz pewności, który freebie utworzyć, ankieta w mediach społecznościowych to dobry sposób na uzyskanie opinii od odbiorców. Jest to również łatwy sposób, aby dowiedzieć się, czego ludzie od Ciebie chcą.

Łatwym zadaniem do przeprowadzenia ankiety na platformach takich jak Instagram jest opublikowanie grafiki ankiety w swoich relacjach.

Przetestuj 5 sekundowy test.

Co to jest 5-sekundowy test?

Ten pięciosekundowy test jest sposobem na ocenę skuteczności Twojego darmowego pomysłu. Możesz go użyć, aby sprawdzić, czy Twoi odbiorcy rozumieją, czym jest Twój freebie i komu pomaga.

Oto jak to zrobić:

Gdy zdecydujesz się na gratis, stwórz stronę zapisu wraz z formularzem. Jeżeli nie potrafisz tego zrobić lub potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu prezentu za zapis i sekwencji powitalnej, sprawdź moją ofertę.

Następnie poproś kilka osób, które znasz, aby popatrzyły na stronę przez 5 sekund i odpowiedziały na następujące pytania:

  • Czy nagłówek jest wystarczająco przekonywujący?
  • Czy czujesz, że piszę o Tobie i Twoim problemie?
  • Czy czujesz, że ten prezent na ten moment rozwiążę Twoją bolączkę?
  • Czy strona zapisu jest wystarczająca czytelna?

Wykonując ten szybki test, będziesz w stanie szybko sprawdzić, czy Twój pomysł został łatwo przełożony na zwycięski projekt magnesu wiodącego i czy powinieneś kontynuować jego tworzenie. Jeśli przejdzie test, a ludzie odpowiedzą we właściwy sposób, dokończ go i zacznij promować go..

Po utworzeniu freebie nie zapomnij go promować!

Istnieje kilka sposobów promowania Twojego lead magnetu:

  • Umieść link do swojego freebie w swoich mediach społecznościowych / instagramie bio
  • Twórz treści o swoim freebie i problemach, które rozwiązuje
  • Twórz Piny na Pinteresta, które prowadzą do Twojej strony docelowej lead magnetu
  • Twórz treści na blogu dołączając banery reklamujące zapis na newsletter.
  • Zamieść link do swojego lead magnetu w menu swojej strony internetowej (Menu główne / Menu stopki)
  • Korzystaj z reklam w mediach społecznościowych, aby dotrzeć do większej liczby osób.

Podsumowując

Mam nadzieję, że ten artykuł pomógł ci określić, jak znaleźć pomysł na genialny lead magnet. Jeśli zastosujesz się do powyższych rad, możesz zacząć tworzyć freebie, który pomoże Ci rozwinąć listę e-mailową i zwiększyć sprzedaż. Możesz nawet stworzyć kilka gratisów, z których każdy może służyć innemu celowi!

Pamiętaj jednak, że sam prezent za zapis to dopiero ułamek sukcesu. Zabawa pojawia się dalej…w momencie, gdy musisz stworzyć jeszcze do tego sekwencję maili po zapisie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.