Przejdź do treści

Jak używać Pinterest, aby przyciągał

jak uzywać pinterest

Pinterest za oceanem jest potęgą. W Polsce odnoszę wrażenie, że używamy go wyłącznie do inspirowania się nowymi trendami w różnych dziedzinach. A przecież może być świetnym narzędziem do reklamowania swoich produktów czy usług. W dodatku…za darmo.

Zapewne zastanawiasz się: “ czy pinterest będzie działał w mojej branży e-commerce”? ”Właściwie jak mam go wykorzystywać? Przede wszystkim pinterest nie jest platformą mediów społecznościowych, to raczej wyszukiwarka. Co to oznacza? Jeżeli wykorzystasz ją we właściwy sposób, używając właściwych słów, Twoi odbiorcy z łatwością znajdą Ciebie i Twoje produkty czy usługi. 

Istotne jest to, że okres “życia” Twojego pina wynosi kilka miesięcy! Dlaczego? Właśnie przez to, że pinterest jest wyszukiwarką. Kiedy posty na facebooku widoczne są jedynie przez chwilę, Twój pin generuje cały czas ruch, a wszystko uzależnione jest właśnie od wcześniej już wspomnianych słowach klucz, które są bardzo istotne.

Przedstawię Ci kilka sposobów wykorzystania Pinteresta we właściwy sposób, aby naprawdę rozwinąć swój biznes e-commerce! 

pinterest

1. Załóż profil biznesowy

Jeżeli poważnie myślisz o korzystaniu z pinterestu koniecznie – załóż bezpłatny profil firmowy. Profile biznesowe zapewniają kluczowe analizy, pozwalają połączyć witrynę z Pinterestem, wyglądają bardziej profesjonalnie i dają możliwość korzystania z bogatych pinów.

2. Wykorzystaj słowa kluczowe

Zastanów się się, pod jakimi hasłami chcesz, aby Cię znajdowano. Dlatego spisz sobie koniecznie te słowa klucz  i umieszczaj je jak najczęściej. Gdzie?

  • w opisie profilu,
  • nazwie tablicy,
  •  opisie pinu.

Podczas korzystania ze słów kluczowych na Pinterest należy pamiętać o kilku kluczowych słowach, których szukają Twoi odbiorcy.

  • jakie masz rodzaje produktów?
  • jakich słów użyłbyś do ich opisania?
  • jak byś je znalazł, gdybyś ich szukał?

3. Skonfiguruj swój profil, aby przyciągnąć idealnego klienta

Prowadzenie konta na pintereście to nie tylko przypinanie własnych pinów. Musisz w odpowiedni sposób “skalibrować” swoje konto. Zastanów się nad tym, co Twój idealny klient szuka na pintereście? W jaki sposób może trafić właśnie do Ciebie?

Przykład:
Sprzedajesz odzież? Przygotuj tablicę z różnymi strojami na różne pory roku lub prezentujące najnowsze trendy w modzie.

Upewnij się, że Twój profil zaprasza i służy odbiorcom. Jeśli chcą dowiedzieć się więcej, zajrzą do twojego sklepu. Aha i nie zapomnij użyć słów kluczowych do tytułów i opisów na tablicy!

4. Stwórz interesujące grafiki

Dzięki interesującej grafikom i chwytliwym tytułom masz spore szanse, że ktoś wejdzie na Twój pin i go przypnie. Zadbaj o odpowiednią grafikę. Stwórz sobie kilka szablonów w rozmiarze 735x1102px. Pamiętaj o identyfikacji wizualnej. Niech kolory szablonów będą zgodne z Twoją marką.

Nie wiesz skąd brać stockowe zdjęcia do grafik na pinterest? Zajrzyj koniecznie do artykułu niżej. Zebrałam 8 świetnych stron z darmowymi bardzo kobiecymi stockowymi zdjęciami.

5. Bądź konsekwentny

Konsekwencja to klucz do sukcesu. Jeżeli zależy ci na wynikach, to nie możesz dodać kilka pinów przez 3 tygodnie a później zapomnieć o profilu. Z pewnością pinterest nie odwdzięczy ci się niczym.

Postaraj się codziennie zalogować na Pinterest i przypinać w dowolnym miejscu od 10 do 15 pinów dziennie (twoich i innych!) Możesz to zrobić dosłownie w mniej niż 10 minut dziennie.

Brakuje ci czasu na tego typu działania? Zleć to wirtualnej asystentce, która za Ciebie stworzy interesujące grafiki, doda odpowiednie opisy ze słowami klucz oraz zaplanuje dodawanie pinów. Ciekawostką jest to, że na Pintereście masz możliwość zaplanowania do 30 pinów w okresie do 3 tygodni.

Na dzisiaj to tyle. Mam nadzieję, że artykuł będzie dla Ciebie przydatny i zaczniesz korzystać z mocy Pinterestu.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *